Naslovnica arrow Arhiva
Arhiva
Poziv na sastanak astronoma PDF Ispis E-mail
Srijeda, 11 Veljača 2009

Pozivamo sve na sastanak koji će se održati 1.3. (nedjelja) u 13.30 h na Zvjezdarnici Zagreb u svezi međusobnog upoznavanja i dogovora o problemima koji tište ne samo astronome profesionalce nego i one koji se time bave u slobodno vrijeme (da ne kažem amatere). Prije svega bilo bi dobro da predstavnici udruga dođu na sastanak jer se nadam da će biti govora i o reaktiviranju udruge koja je nekad postojala. Vjerujem da je onima izvan Zagreba nezgodno doći, te ako im to nije moguće biti će obavješteni o rezultatima razgovora. Predložene teme razgovora su:

1. Objedinjavanje sustava informacije medu astronomima.

2. Popularizacija.

3. Potpora projektima.

4. Reaktiviranje jedinstvene udruge astronoma amatera.

S. Danko Bosanac
Predsjednik HAD

Eksplozija astronomije PDF Ispis E-mail
Srijeda, 11 Veljača 2009
digital_sky.jpgAmateri u astronomiji.

Astronomy Hits the Big Time

Adrian Cho and Daniel Clery

Science 16 January 2009
Vol. 323.  pp. 332

Slika: APACHE POINT OBSERVATORY, (INSET) GALAXY ZOO PROJECT, ING
(Courtesy of Sloan Digital Sky Survey)

The Sloan Digital Sky Survey's 2.5-meter telescope catalogs all it can see. An amateur found the strange "light echo" known as Hanny's Voorwerp (inset, green) in the mounds of data.

Više...
Zadnja Promjena ( Srijeda, 18 Veljača 2009 )

Potraga za životom u Svemiru PDF Ispis E-mail
Utorak, 10 Veljača 2009
arecibo_naic_big.gifPotraga za životom u Svemiru stara je 150 godina.

više

Time to turn off the lights PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 05 Veljača 2009
lightpollution.jpgCities needlessly shine billions of dollars directly into the sky each year and, as a result; a fifth of the world's population cannot see the Milky Way. Malcolm Smith explains why a dark sky has much to offer everyone. Over the past six decades, professional and amateur astronomers have been pioneering efforts to curb light pollution to protect the viability of their observatories. During the 2009 International Year of Astronomy, particularly through the Dark Skies Awareness project1, astronomers can find allies in a common cause to convince authorities and the public that a dark sky is a valuable resource for everyone.

Malcolm Smith
Cerro Tololo Inter-American Observatory, Casilla 603, La Serena, Chile.
Nature 457, 27 (1 January 2009) (za cjeloviti tekst potrebna je pretplata)
Zadnja Promjena ( Četvrtak, 05 Veljača 2009 )

Preparing high-school physics teachers PDF Ispis E-mail
Srijeda, 04 Veljača 2009

thumb_phy-teachers.jpgBy taking on a significant part of the education of high-school physics teachers, physics departments in the US can inspire their students and help ensure a scientifically educated population.

Zadnja Promjena ( Srijeda, 04 Veljača 2009 )

Distant planet is an orbiting hell PDF Ispis E-mail
Petak, 30 Siječanj 2009
distant_planet.jpgAstronomers have observed a planet some 200 light years from Earth that, for a few hours, becomes 700 degrees Celsius (1,300 degrees Fahrenheit) hotter every time its elliptical orbit brings it close to its sun.
pdf Full article

Nekoliko zanimljivih članaka PDF Ispis E-mail
Subota, 24 Siječanj 2009
thumb_nature-pic.jpgZa sve one koji vole pročitati nešto iz područja astronomije, ovdje mogu pronaći nekoliko zanimljivih članaka iz Nature i Physics Nature.

pdf Which moon to shoot for?
Planetary scientists have a rare chance to pick the destination for their next big mission. But will it be Titan or Europa? (Special report – Nature, 22.1.2009)

pdf Is there life on Europa?
BOOK REVIEWED - Unmasking Europa: The Search for Life on Jupiter's Ocean Moon

pdf Shocking start for the solar system
In the 1970s, the hypothesis arose that our solar system was formed by a passing shock wave from a supernova, which triggered the collapse of an interstellar cloud into a dense region of gas and dust that further contracted to become the Sun and its orbiting planets…

pdf Signs of dark matter?
Two groups of cosmic-ray observers have reported unexpectedly large fluxes of high-energy electrons and positrons. Those excesses suggest either that there are undiscovered astrophysical sources such as radio-quiet pulsars surprisingly nearby or that the positrons and electrons are annihilation products of WIMPs—weakly interacting dark-matter particles hundreds of times more massive than the proton.
Zadnja Promjena ( Subota, 24 Siječanj 2009 )

Međunarodna godina astronomije 2009 PDF Ispis E-mail
Srijeda, 21 Siječanj 2009
mga2009-logo.jpg

Međunarodna godina astronomije 2009 je globalni projekt započet od strane Međunarodnog astronomskog saveza (IAU) i UNESCO-a kako bi se pomoglo građanima svijeta u pronalaženju i shvaćanju njihovog mjesta u svemiru, te kako bi se potaknula zelja za istraživanjem tajni svemira. Svi bi trebali shvatiti koliki utjecaj astronomija i ostale fundamentalne znanosti imaju na nas svakodnevni život te kako znanje koje nam znanost donosi može doprinijeti u stvaranju pravedne i miroljubive zajednice.

U Hrvatskoj je uloga nacionalnog organizacijskog središta pripala Hrvatskom astronomskom društvu (HAD).

Stranice nacionalnog središta http://www.astronomija2009.org/

Službene stranice IYA 2009 http://www.astronomy2009.org/

Zadnja Promjena ( Srijeda, 21 Siječanj 2009 )

HAD PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 09 Kolovoz 2004
Hrvatsko astronomsko društvo je strukovna udruga čiji su ciljevi i zadaci: razvijanje znanstvene, obrazovne i kulturne djelatnosti u području astronomije, astrofizike i srodnih područja znanosti u smislu podsticanja osnovnih znanstvenih istraživanja; razvijanja međunarodne suradnje; pokretanja i provođenja akcija za unapređenje nastave u osnovnim, srednjim , višim i visokim školama u Republici Hrvatskoj; populariziranje rezultata i primjene znanosti.
Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 19 Siječanj 2009 )